ترجمه اصطلاحات فقهی
عواطف اجتماعی به انگلیسی
Social emotionsایمان به انگلیسی
faithتقوا به انگلیسی
virtueدین الهی به انگلیسی
divine religionعزّت به انگلیسی
dignityمسیحیان به انگلیسی
Christiansیهودیان به انگلیسی
Jewتسامح و تساهل به انگلیسی
toleranceامپراطوری عثمانی به انگلیسی
Ottoman Empireشورای واتیکان دوم به انگلیسی
Vatican Council IIدین ابراهیمی به انگلیسی
Abrahamic Religionاقلیت های دینی به انگلیسی
religious minorityکمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
تقوا به انگلیسی
virtueدین الهی به انگلیسی
divine religionعزّت به انگلیسی
dignityمسیحیان به انگلیسی
Christiansیهودیان به انگلیسی
Jewتسامح و تساهل به انگلیسی
toleranceامپراطوری عثمانی به انگلیسی
Ottoman Empireشورای واتیکان دوم به انگلیسی
Vatican Council IIدین ابراهیمی به انگلیسی
Abrahamic Religionاقلیت های دینی به انگلیسی
religious minorityکمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
عزّت به انگلیسی
dignityمسیحیان به انگلیسی
Christiansیهودیان به انگلیسی
Jewتسامح و تساهل به انگلیسی
toleranceامپراطوری عثمانی به انگلیسی
Ottoman Empireشورای واتیکان دوم به انگلیسی
Vatican Council IIدین ابراهیمی به انگلیسی
Abrahamic Religionاقلیت های دینی به انگلیسی
religious minorityکمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
یهودیان به انگلیسی
Jewتسامح و تساهل به انگلیسی
toleranceامپراطوری عثمانی به انگلیسی
Ottoman Empireشورای واتیکان دوم به انگلیسی
Vatican Council IIدین ابراهیمی به انگلیسی
Abrahamic Religionاقلیت های دینی به انگلیسی
religious minorityکمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
امپراطوری عثمانی به انگلیسی
Ottoman Empireشورای واتیکان دوم به انگلیسی
Vatican Council IIدین ابراهیمی به انگلیسی
Abrahamic Religionاقلیت های دینی به انگلیسی
religious minorityکمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
دین ابراهیمی به انگلیسی
Abrahamic Religionاقلیت های دینی به انگلیسی
religious minorityکمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
کمال به انگلیسی
perfectionرستگاری به انگلیسی
salvation
قران و عواطف اجتماعی
قران کریم عواطف اجتماعی را بر محور ایمان، تقوا و بر اساس دین الهی محدود کرده، اجازه تجاوز از این حدود را نمی دهد و با عواطف و دوستی هایی که از چهار چوب و ملاک تعیین شده تجاوز کند، بر خوردی شدید و تند نموده، در آیات بسیاری، مسلمانان را از برقراری ارتباط نزدیک و همبستگی منع می کند و به همه مسلمانان هشدار می دهد که عزّت خود را در همه شئون زندگی، اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مانند آن در دوستی با دشمنان اسلام نجویند، بلکه تکیه گاه خود را ذات پاک خداوندی قرار دهند که سر چشمه همه عزّت هاست.ژوزف فان اس می گوید: گرچه مسیحیان یا یهودیان بیرون از حوزه کشور اسلامی دشمن محسوب می شوند، اما کسانی که در داخل کشور اسلامی زندگی می کردند، بر خوردار از حقوق تعریف شده بودندو با آنان با تسامح و تساهل رفتار می شد. آنان ملزم نبودند در محله های جدا گانه زندگی کنند، حتی با مسلمانان هم غذا می شدند و به میهمانی های آنان دعوت می شدند از این حیث، اسلام نسبت به یهودیت از سعه صدر زیادی برخوردار است. نرمن دانیل نیز در مقاله ای با عنوان «وضعیت کنونی روابط مسیحیان و مسلمانان» در ابتدا از طرز تلقی های انتقادی مسیحیان در قرون گذشته نسبت به مسلمانان و از پیدایش نوعی گرایش به لزوم تساهل و تسامح در روابط با مسلمانان سخن می گوید که در بعضی موارد، مستند به تساهل و همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان با مسیحیان در امپراطوری عثمانی است و می افزاید: «از همه مهم تر، تصمیم شورای واتیکان دوم مبنی بر رسمیت شناختن سهیم بودن مسلمانان در برخورداری از دین ابراهیمی و اعتقاد آنان همچون مسیحیان به پرستش خدای یکتای مهربان و اعتقاد به روز جزا می باشد» و در نهایت، توصیه می کند که «ما مسیحیان باید نوعی هم دلی با مسلمانان را در اعتقاد آنان به تقدیس محمّد بن عبدالله صلی الله علیه و آله پذیرا باشیم»
Social emotion in Quran
Social emotions, in Quran, are limited around faith, virtue and divine religion, and exceeding these boundaries is prohibited. So, friendship and relationships out of these boundaries are considered as breach of the codes and deserve harsh consequences. Muslims, in several verses, are restricted from such relationships and called upon not to seek their dignity in life, whether cultural, political, economic, etc., in friendship with the enemies of Islam. The divine way is to trust in God, who is the source of all dignities.Josef Von S. said, although Jews and Christians abroad Islamic countries are considered as enemy, religious minorities in Islamic nations enjoy defined rights and treated with tolerance. They are not restricted to live in specific neighborhoods, he continued, and even may eat with the Muslims are be invited in ceremonies. In this regard, Islam has high tolerance toward Jewish. In an article titled “current relationship between Muslims and Christians” Norman Daniel first mentioned unfriendly attitudes against Muslim in Christianity in the past centuries and also emergence of a trend among Christians regarding necessity of tolerance in dealing with Muslims. He mentioned cases about tolerance and peaceful living between Muslims and Christians in Ottoman Empire. He added “most importantly was resolution of Vatican Council II in reorganization of Muslims as followers of Abrahamic Religion and their belief in the God and resurrection like Christians.” The resolution adds “we Christians shall find commonalities with Muslims regarding their belief in sanctifying Mohammad (p.b.u.h)