ترجمه فقهی- نمونه ترجمه آی اس آی-توسط خدمات ترجمه لبخند
کلمات کلیدی و معادل انگلیسی
  • جرم
  • crime
  • قرآن کریم
  • Holy Quran
  • مصداق
  • instance
  • کفر
  • heresy
  • نفاق
  • hypocrisy
  • لواط
  • sodomy
  • کم فروشی
  • short weight
  • قطع رحم
  • not visiting and helping relatives
  • مصداق جرم
  • cases of crime
  • سهواً
  • unintentionally
  • مجرم
  • delinquent
  • مذنب
  • sinful
  • مسیء
  • offensive
  • فاسق
  • evil-doer
  • مترف
  • luxuriante
  • مفتری
  • slander
  • مکذِّب
  • liar
  • کافر
  • paganl
  • ظالم
  • aggressor
  • منافق
  • hypocrite
  • طاغی
  • rebelr
  • مشرک
  • idolatrous
  • مستکبر
  • arrogant
واژه جرم در قرآن کریم تعریف نشده ولی برخی افعال به صورت مصداق آن ذکر گردیده است. مصادیقی نظیر‌‌: کفر، نفاق، لواط، کم فروشی، قطع رحم و... به صراحت مصداق جرم خوانده شده است. جرم صرفاً گناه عمدی می‌باشد و اعمال ممنوعه‌ای که سهواً ارتکاب یابد، هیچگاه موضوع جرم واقع نمی‌شود. به کمک مقایسه میان کاربردهای «مجرم» با کلماتی مانند‌‌: «مذنب»، «مسیء»، و «أثیم» و «فاسق» و‌... معنای دقیق این کلمه در قرآن شناخته شد. مجرم کسی است که اصرار در کارهای زشت و ناپسند داشته باشد و برای ترک آن اقدامی نکند. مصادیق مجرمین در قرآن کریم عبارت است از: مترف، مفتری، مکذِّب، کافر، منافق، ظالم،طاغی، مشرک و مستکبر. ارتکاب جرم علاوه بر مجازات دنیوی موجب مجازات اخروی نیز می‌شود. مجازات دنیوی مجرمان تنگی معیشت، کوتاهی عمر، عدم استجابت دعا، قساوت قلب، نزول بلا و تسلط اشرار برآنان می باشد. عواقب اخروی مجرمان تجسم اعمال، ذلت و خواری، حبط اعمال،عدم شفاعت، تشنه کامی، کوردلی، مجازات های روانی و خلود در جهنم است. خداوند در آیات متعددی مجرمین را انذار می دهد. انذار آگاهى دادن به مردم در مورد پاداش و كيفر الهى در برابر رفتارهاى آنان است. هدف خداوند متعال از انذار مجرمان راهیابی به حقیقت،تقوا و دوری از گناه، دفع عذاب الهی، نیل به رحمت الهی و اتمام حجت می باشد.
There is no explicit definition for the term “crime” in the Holy Quran, still some deeds are noted as its instances. For example, heresy, hypocrisy, sodomy, short weight, and not visiting and helping relatives are clear cases of crime. By definition, a crime needs to be intentional and committing a crime is out of question when the forbidden deed is done unintentionally. To have a clear understanding of the term “delinquent” one can compare it with the terms that convey the same meaning like “Moznib” (sinful), “Mosei” (offensive), “Othim” (guilty), “Fasigh” (evil-doer) in the Holy book. Delinquent is a person who insists on doing wrong and unpleasant deeds and refuses to avoid such actions. Instances of delinquents in the Holy book are luxuriant, slander, liar, pagan, aggressor, hypocrite, rebel, idolatrous, and arrogant. In addition to the penalties in this life, committing a crime results in punishment in the other life. Earthy penalties for the wrong doer include decrease of livelihood, shorter lifetime, rejection of prays, cruelty, disaster, and rule of sinners on them. As to the punishments in the other life are facing with their wrong deeds, hardship and ignominy, rejection of good deeds, deprivation from intercession, thirst, darken heart, psychological punishment and entering hell. God warns criminals in many cases. To warn is to inform people about divine punishments or rewards in return of their deeds. The purpose sought after by God through warning the delinquents is to lead them toward truth, piety, avoiding sins, divine suffering, achieving divine blessing, and giving all the reasons needed.
ازدواج با اهل کتاب- ترجمه آی اس آی-ترجمه توسط خدمات ترجمه لبخند
کلمات کلیدی و معادل انگلیسی
  • عواطف اجتماعی
  • Social emotions
  • ایمان
  • faith
  • تقوا
  • virtue
  • دین الهی
  • divine religion
  • عزّت
  • dignity
  • مسیحیان
  • Christians
  • یهودیان
  • Jew
  • تسامح و تساهل
  • tolerance
  • امپراطوری عثمانی
  • Ottoman Empire
  • شورای واتیکان دوم
  • Vatican Council II
  • دین ابراهیمی
  • Abrahamic Religion
  • اقلیت های دینی
  • religious minority
  • کمال
  • perfection
  • رستگاری
  • salvation
قران کریم عواطف اجتماعی را بر محور ایمان، تقوا و بر اساس دین الهی محدود کرده، اجازه تجاوز از این حدود را نمی دهد و با عواطف و دوستی هایی که از چهار چوب و ملاک تعیین شده تجاوز کند، بر خوردی شدید و تند نموده، در آیات بسیاری، مسلمانان را از برقراری ارتباط نزدیک و همبستگی منع می کند و به همه مسلمانان هشدار می دهد که عزّت خود را در همه شئون زندگی، اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مانند آن در دوستی با دشمنان اسلام نجویند، بلکه تکیه گاه خود را ذات پاک خداوندی قرار دهند که سر چشمه همه عزّت هاست.
ژوزف فان اس می گوید: گرچه مسیحیان یا یهودیان بیرون از حوزه کشور اسلامی دشمن محسوب می شوند، اما کسانی که در داخل کشور اسلامی زندگی می کردند، بر خوردار از حقوق تعریف شده بودندو با آنان با تسامح و تساهل رفتار می شد. آنان ملزم نبودند در محله های جدا گانه زندگی کنند، حتی با مسلمانان هم غذا می شدند و به میهمانی های آنان دعوت می شدند از این حیث، اسلام نسبت به یهودیت از سعه صدر زیادی برخوردار است.
نرمن دانیل نیز در مقاله ای با عنوان «وضعیت کنونی روابط مسیحیان و مسلمانان» در ابتدا از طرز تلقی های انتقادی مسیحیان در قرون گذشته نسبت به مسلمانان و از پیدایش نوعی گرایش به لزوم تساهل و تسامح در روابط با مسلمانان سخن می گوید که در بعضی موارد، مستند به تساهل و همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان با مسیحیان در امپراطوری عثمانی است و می افزاید: «از همه مهم تر، تصمیم شورای واتیکان دوم مبنی بر رسمیت شناختن سهیم بودن مسلمانان در برخورداری از دین ابراهیمی و اعتقاد آنان همچون مسیحیان به پرستش خدای یکتای مهربان و اعتقاد به روز جزا می باشد» و در نهایت، توصیه می کند که «ما مسیحیان باید نوعی هم دلی با مسلمانان را در اعتقاد آنان به تقدیس محمّد بن عبدالله صلی الله علیه و آله پذیرا باشیم»
Social emotions, in Quran, are limited around faith, virtue and divine religion, and exceeding these boundaries is prohibited. So, friendship and relationships out of these boundaries are considered as breach of the codes and deserve harsh consequences. Muslims, in several verses, are restricted from such relationships and called upon not to seek their dignity in life, whether cultural, political, economic, etc., in friendship with the enemies of Islam. The divine way is to trust in God, who is the source of all dignities.
Josef Von S. said, although Jews and Christians abroad Islamic countries are considered as enemy, religious minorities in Islamic nations enjoy defined rights and treated with tolerance. They are not restricted to live in specific neighborhoods, he continued, and even may eat with the Muslims are be invited in ceremonies. In this regard, Islam has high tolerance toward Jewish.
In an article titled “current relationship between Muslims and Christians” Norman Daniel first mentioned unfriendly attitudes against Muslim in Christianity in the past centuries and also emergence of a trend among Christians regarding necessity of tolerance in dealing with Muslims. He mentioned cases about tolerance and peaceful living between Muslims and Christians in Ottoman Empire. He added “most importantly was resolution of Vatican Council II in reorganization of Muslims as followers of Abrahamic Religion and their belief in the God and resurrection like Christians.” The resolution adds “we Christians shall find commonalities with Muslims regarding their belief in sanctifying Mohammad (p.b.u.h)”.
کانال تلگرام ترجمه لبخند برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.