می خوای مقاله برای ژورنال سطح بالا چاپ کنی!
پس یه بار برای ترجمه هزینه کن
نیاز به ویرایش نیتیو با گواهی ویرایش داری
بدون واسطه کارتو به مترجم بسپار
نیاز به رفع مشابهت مقاله داری؟
اولین مرکز تخصصی رفع سرقت ادبی در ایران
گزارش مشابهت Ithenticate ارزان ترین در ایران!
صدور گزارش در کمتر از 15 دقیقه

نمونه ترجمه تخصصی بهداشت عمومی درباره الگوهای دانستن در مراقبت بالینی

نمونه ترجمه از فارسی به انگلیسی
ترجمه  بهداشت عمومی

ترجمه اصطلاحات بهداشت عمومی

مراقبت به انگلیسی

care

جوهره به انگلیسی

essence

کانون به انگلیسی

center

 ترجمه فارسی

الگوهای دانستن در مراقبت بالینی

مراقبت، از نظر واتسون (Watson, 1996)، جوهره و کانون اصلی عملکرد پرستاری است، با اینحال هیچ فرآیندی برای ارائه یک مراقبت جامع کافی نیست. مراقبت جامع و انسانی نیازمند به کارگیری اخلاقیات، عواطف، دلسوزی و شفقت، دانش، عقل و خرد، و عزم راسخ است (Fawcett & Desanto-Madeya, 2012). تجربه بیماران یکی از ارکان اصلی ارزیابی کیفیت مراقبت است (Doyle, Lennox, & Bell, 2013) و کیفیت مراقبت پرستاری از منظر بیماران، وابسته به ارتباطات پرستار، آگاهی دادن او، کمک به موقع و حمایت محیطی فراتر از عرف است (Edvardsson, Watt, & Pearce, 2017) اما شواهد نشان دهنده ی رضایت مندی متوسط بیماران از کیفیت مراقبت پرستاری است (Farahani, Shamsikhani, & Hezaveh, 2014)، به طوری که با وجود اعتماد زیاد بیماران به پرستاران، رضایت آن ها به دلیل عدم دریافت مراقبت کافی، کمتر از حد مطلوب است و گفته می شود شاید بتوان با استخدام پرستاران مجوز دار رضایت مندی بیماران را ارتقاء داد (Aiken et al., 2018). این در حالی است که سطح علمی تنها معیار تعیین کننده کیفیت مراقبت پرستاری نیست، زیرا مراقبت پرستاری اگر صرفاً بر پایه ی دانش عینی باشد، ممکن است امن نبوده، کیفیت پایین تری داشته و به جای شخص محور بودن، بیماری محور باشد (Lisa Carnago & Mast, 2015). به همین دلیل است که با اینکه اکثریت نیروی پرستاری شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی ایران دارای مدارک دانشگاهی کارشناسی هستند (Niazi, Jahani, & Mahmoodi, 2016) اما حتی در مواردی که دانش کافی دارند، از ارائه مراقبت پیشگیرانه و مطلوب خودداری می کنند (Saifollahi, Bolourchifard, Borhani, Ilkhani, & Jumbarsang, 2016). در واقع می توان گفت، ارائه مراقبت با کیفیت، یک فرآیند خطی وابسته به یک پروتکل یا مهارت پرستاری نیست (Harrison, Blozis, Manning, Dionne-Vahalik, & Mead, 2019) و بنابراین، مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، سابقه کار بالا، مجوز پرستاری (RN) و حتی بار کاری کم و اشتغال در بیمارستان با تکنولوژی پیشرفته نیز، ضامن کیفیت مراقبت پرستاری نبوده و مواردی از ناتمام رها کردن برنامه مراقبت پرستاری، بسنده کردن به مراقبت های ضروری، بروز خطاهای دارویی، عفونت های بیمارستانی و سقوط از تخت مکررا مشاهده می شود (Lucero, Lake, & Aiken, 2010). مراقبت، قلب پرستاری و ارتباط بین انسان با انسان است که با عشق، شفقت و بخشش همراه می باشد (Watson, 2008) اما وقتی پرستار، بیمار را یک شخص تلقی نکند و یا نسبت به صلاحیت و شایستگی خود و تأثیر آن بر بیمار بی تفاوت باشد، رفتار او نامراقبتی (uncaring) محسوب می شود که خود مانع بزرگی برای درک بیمار است (Halldórsdóttir & Hamrin, 1997). می توان گفت، بی تفاوتی نشانه ی بی علاقگی به شخص دیگر (بیمار) است که در بی احساسی (Insensitivity) سرد بودن (Coldness) و همچنین عدم انسانیت تجلی می یابد (Söderman, Rosendahl, & Sällström, 2018) نامراقبتی در رویارویی با بیماران، با محروم سازی (frustration)، کافی نبودن مراقبت و غفلت (ignoring ) همراه است. در حالی که مراقبت با امیدوار نگه داشتن، صرف زمان و انرژی بیشتر یا به اصطلاح (going the extra mile) همراه است (Cheruiyot & Brysiewicz, 2019).
ترجمه انگلیسی

Patterns of knowing in clinical care

According to Watson (1996), caring is the essence and central piece of nursing performance; still, there is no well-defined process for providing a holistic care. Holistic and humanistic care needs respecting ethics and emotions, showing sympathy, empathy, and perseverance, and using knowledge, reason, and wisdom (Fawcett and Desanto-Madeya, 2012). The patient’s experience is one of the pillars of assessing the quality of care (Doyle, Lennox, and Bell, 2013). The quality of nursing care from the patients’ viewpoint depends on the nurse’s communicational skills, informing the patient, providing timely support, and extending the support beyond the norms (Edvardsson, Watt, and Pearce, 2017). However, there are evidences that show a moderate level of satisfaction in patients with the quality of nursing care (Farahani, Shamsikhani, and Hazavey, 2014); so that despite the strong belief in nurses, patients’ satisfaction is below a desirable level due to the lack of an adequate care. It is said that patients’ satisfaction might be improved by registered nurses staffing (RN staffing) (Aiken et al., 2018). However, the academic knowledge is not the only factor in the quality of nursing care as nursing care only based on objective knowledge might be unsafe, of low quality, and disease-oriented rather than patient-oriented (Lisa Carnago and Mast, 2015). Therefore, while the majority of nursing staff in Iran hold a bachelors’ degree (Niazi, Jahani and Mahmoodi, 2016) and in some cases have the adequate knowledge, they fail to provide preventing and desirable care (Saifollahi et al., 2016). In fact, providing quality care is a not a linear process and subject to one protocol or nursing skill (Harrison et al., 2019). Therefore, having a university degree, long work experience, being a registered nurse, low workload, and working in well-equipped hospitals do not guarantee a quality nursing care. This is supported by the high rate of instances of neglecting a nursing care protocol, limiting cares to the essentials, pharmaceutical errors, hospital infection, and patients falling off the bed (Lucero, Lake, and Aiken, 2010). Caring is the centerpiece of nursing and it is a relationship between two individuals accompanied with love, empathy and forgiveness (Watson, 2008). However, nurses job is called “uncaring” when they do not perceive the patient as a person and are inconsiderate about his/her competence and the effect of their job on the patient. Uncaring is a great obstacle for the nurse to understand the patient (Halldorsodottie and Hamrin, 1997). Inconsideration is a sign of lack of interest to somebody (patient) that appears as insensitivity, coldness, and lack of humanity (Soderman, Rosendahl and Sallstrom, 2018). Uncaring is also featured with depriving, inadequate care, and ignoring. On the other hand, caring is featured with giving hope, spending more time and energy, or going the extra mile (Cheruiyot an Brysiewicz, 2019).

قیمت ترجمه مقاله isi بهداشت عمومی و قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی بهداشت عمومی

قیمت ترجمه تخصصی بهداشت عمومی - سفارش ترجمه تخصصی بهداشت عمومی

محاسبه قیمت

سفارش ترجمه تخصصی بهداشت عمومی

لطفا جهت سفارش ترجمه تخصصی بهداشت عمومی و تعیین هزینه، فایل خود را ارسال کنید.

ارسال فایل بیشتر

کانال تلگرام ترجمه لبخند برای مطالعه بیشتر در مورد نگارش آکادمیک و نکات مهم به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.

لینک های مفید

  • پس از ترجمه چکیده نوبت به ترجمه مقاله آی اس آی میرسد، برای مشاهده نکات آموزشی در زمینه ترجمه آی اس ای به صفحه اموزش نگارش آکادمیک مراجعه کنید.
  • همچنین برای مشاهده نرخ ترجمه آی اس آی و آشنایی بیشتر با مجلات آی اس آی به صفحه ترجمه آی اس آی مراجعه کنید
  • اگر قبلا مقاله خود را ترجمه کرده اید و داور مجله از نظر نگارشی به مقاله ایراد گرفته، می توانید هزینه ویرایش مقالات آی اس آی با کیفیت نیتیو را همراه با نکات آموزشی در ویرایش نیتیو مشاهده کنید.
  • اگر مقاله شما به دلیل ایراد پلاجریزم (دزدی ادبی) مردود شده، جهت آشنایی با دزدی ادبی یا پلاجریزم صفه رفع پلاجریزم بروید
  • رزمه نویسی یکی از مهارتهای افراد موفق و حرفه ای در عصر حاضر است، یک رزومه استاندارد و مطابق با اصول گام اول در کسب شغل مناسب شماست. برای آشنایی با مهارتهای رزومه نویسی به صفحه آموزش رزومه نویسی بروید
liveChat
×
راه های ارتباط با ما:
×

ترجمه تخصصی لبخند جهت ارائه خدمات و تجربه ای بهتر به شما، از کوکی استفاده می کند.

لطفا با بیان نظر خود ما را در ارتقاء کیفیت این صفحه یاری کنید

میانگین میزان رضایت کاربران 84% آیا مطالب این صفحه برای شما مفید بود؟ happy face unhappy face
نمونه ترجمه آی اس آی ترجمه مقاله مدیریتی ترجمه مقاله حسابداری ترجمه مقاله مهندسی صنایع ترجمه مقاله پزشکی ترجمه مقاله روانشناسی ترجمه مقاله پرستاری ترجمه مقاله بهداشت محیط ترجمه مقاله پریفیوژن قلبی ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله نانو فیزیک ترجمه مقاله صنایع غذایی ترجمه مقاله فلسفی ترجمه مقاله ادبی ترجمه مقاله حقوقی ترجمه مقاله تاریخ ادبیات ترجمه مقاله فقهی ترجمه مقاله کشاورزی ترجمه مقاله اقتصادی ترجمه مقاله علوم سیاسی ترجمه مقاله هوش مصنوعی
با ما همراه شوید: اینستاگرام ترجمه لبخند فیسبوک ترجمه لبخند لینکدین ترجمه لبخند تلگرام ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه لبخند یوتیوب ترجمه آپارات طراحی و اجرا: خدمات ترجمه لبخند
کلیه حقوق متعلق به دفتر خدمات ترجمه لبخند است.
© 2010-2024
با ما تماس بگیرید:
تلفن ترجمه لبخند02634421844
موبایل ترجمه لبخند09198220164
موبایل ترجمه لبخند 09198385716
ایمیل ترجمه لبخند Labkhand.office@gmail.com