ترجمه اصطلاحات اقتصادی
کسب و کار الکترونیکی به انگلیسی
e businessesمشتریان الکترونیکی به انگلیسی
e customersارتباطات به انگلیسی
communicationsبازارهاي سنتي به انگلیسی
traditional marketsخریدهای الکترونیکی به انگلیسی
e shoppingخریدار و فروشنده به انگلیسی
customer and vendorخريدوفروش کالاها به انگلیسی
transactions of goodsشرکتهای پیشرو به انگلیسی
leading businessesخدمات اينترنتي به انگلیسی
Internet based services
ارتباطات به انگلیسی
communicationsبازارهاي سنتي به انگلیسی
traditional marketsخریدهای الکترونیکی به انگلیسی
e shoppingخریدار و فروشنده به انگلیسی
customer and vendorخريدوفروش کالاها به انگلیسی
transactions of goodsشرکتهای پیشرو به انگلیسی
leading businessesخدمات اينترنتي به انگلیسی
Internet based services
خریدهای الکترونیکی به انگلیسی
e shoppingخریدار و فروشنده به انگلیسی
customer and vendorخريدوفروش کالاها به انگلیسی
transactions of goodsشرکتهای پیشرو به انگلیسی
leading businessesخدمات اينترنتي به انگلیسی
Internet based services
خريدوفروش کالاها به انگلیسی
transactions of goodsشرکتهای پیشرو به انگلیسی
leading businessesخدمات اينترنتي به انگلیسی
Internet based services
خدمات اينترنتي به انگلیسی
Internet based services
تجارت الکترونیک
امروزه فروشگاههاي بزرگ به آساني محصولات خود را از طريق الکترونیکی به فروش ميرسانند و شرکتها خرید و فروش و تبادلات پولی خود را از طریق الکترونیکی انجام می دهند. شاخه هاي کسب و کار الکترونیکی به قدری گسترش پیدا کرده که شرکت ها و سازمانها با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن به مبادلات با یکدیگر پرداخته و یا کالاها و خدمات خود را در اختیار مشتریانشان قرار می دهند. نتیجه ي مستقیم تجارت الکترونیکی، پدیدار گشتن گونه ي جدیدي از مشتریان یعنی مشتریان الکترونیکی بوده است. مشتریانی که از اینترنت براي خرید محصولات و خدمات بهره می برند. از طرفی دیگر تجارت الكترونيكي موجب ارتقاي ارتباطات و گشودگي اقتصادي در سطوح ملي و بينالمللي،تغيير روش كسبوكار و تبديل بازارهاي سنتي به شكلهاي جديدتر آن ميشود. مزایای استفاده مشتریان از خریدهای الکترونیکی را میتوان در گسترش دامنه ی كسب و كار ، افزایش فروش و درآمد، کاهش هزینه ها، ارتباط غیر مستقیم میان خریدار و فروشنده، افزایش سرعت انجام امور،كاهش هزینه ها درتبلیغات، بازیابی ارتباط با مشتری و تجّار دیگر دانست که در هر زمان و هرمکانی امکان آن فراهم می شود.در حال حاضر، گستره وسیعی از خريدوفروش کالاها و خدمات در سراسر دنيا به اين شيوه انجام ميگيرد و بر اساس یافته های به دست آمده بیشتر از نصف درآمدهای شرکتهای پیشرو از طریق فروش الکترونیکی محصولات خود می باشد(کیم و همکاران ، 2010). اما با وجود گسترش روز افزون بكارگيري اينترنت در ايران، تجارت الكترونيكي و خريد اينترنتي رواج كافي نيافته است و استقبال چنداني از سوي مردم جهت خريد محصولات و خدمات بصورت اينترنتي از موسسات و سازمانهايي كه امكانات و تسهيلات اين امر را فراهم نموده اند صورت نميپذيرد.
E-commerce
It is a common practice among the large stores to provide e-shopping services. Such services are based on electronic transfer of funds. Development of e-businesses has enabled businesses to suplly their services and products in the shortest feasible time and lowest possible costs. A direct effect of e-business is emergence of new group of customers known as e-customers. The term refers to the customers who use the Internet for shopping. On the other hand, e-business facilitates development of communications and economic openness at boath national and international levels; moreover it powers the trend from traditional markets to modern forms. Advantages of e-shopping for customers include development of businesses, higher sale, lower costs, indirect contact between the customer and vendor, faster transaction, lower marketing costs, and reestablishment of customer-vendor relationships with no time and place limitations.Currently, great deal of transactions of goods and services happens through e-business. The findings showed that more than a half of businesses’ income is from e-business (Kim et al. 2010). However, Iran’s market lags behind the world trend of e-business development so that the public is reluctant to use the Internet-based services provided by the institutes and organizations.